18 Ekim 2015 Pazar

Anne olmak bazen..


   Bileniniz, okuyanınız mutlaka vardır ben birkaç gün önce karşılaştım. Doğruluğu hakkında bir bilgim yok ama doğru olmasa bile eminim böyle eli öpülesi kadınlar vardır, etkilendim ve o yüzden paylaşmadan edemedim..

  ALINTIDIR.
***************
   Thomas Edison bir gün eve geldiğinde annesine bir kağıt verdi ve “bu kağıdı öğretmenim verdi ve sadece sana vermemi tembihledi” dedi. annesi kağıdı gözyaşları içinde oğluna sesli olarak okudu. ‘’oğlunuz bir dahi. bu okul onun için çok küçük ve onu eğitecek yeterlilikte öğretmenimiz yok. lütfen onu kendiniz eğitin.’’
aradan uzun yıllar geçtikten sonra edison’un annesi vefat ettiğinde, o artık yüzyılın en büyük bilim adamlarından biriydi ve bir gün eski aile eşyalarını karıştırırken birden bir çekmecenin köşesinde katlı halde bir kağıt buldu ve alıp açtı. kağıtta ‘oğlunuz “şaşkın” (akıl hastası) bir çocuktur. artık kendisinin okulumuza gelmesine izin vermiyoruz...’ yazılıydı. edison saatlerce ağladıktan sonra günlüğüne şu satırları yazdı
thomas alva edison; kahraman bir anne tarafından, yüz yılındahisi haline getirilmiş, “şaşkın” bir çocuktu.

***************
  Birkaç gündür yazıdan etkilendiğimden midir bilinmez (algıda seçicilik) sürekli bunun aksi olan olaylarla karşılaşıyorum.. mesela "oğlumda dikkat dağınıklığı var, psikoloğa götürüyorum" diyor bir anne bağıra bağıra ben görevimi yapıyorum diyor vücut dili ama yaptığı yanlış bunu çocuğun yanında sürekli dile getirmesi.. sadece benim yanımda bile 2-3 kez yapıyor.. çocuğun oturma pozisyonunda - ben gerizekalıyım galiba- ezikliğini görüyorum.. ulan demek istiyorum senin dikkatin dağılmaz mıydı hiç hoca üslü sayının bilmem nesini çarparken bebeklerine ya da arkadaşlarınla oyun oynayacağına dalmaz mıydın.. sen niye bir bok olamadın da çeneni tutmayı beceremiyorsun diyemiyorum.. "ilgilenmeniz güzel ama daha yaşı çok küçük çok yüklenmemek gerek" diyebiliyorum..

   Yine başka bir veli engelli olan bir çocuğu için bu muameleyi yapıyor benim ve diğer çocuğunun yanında.. aklım diğer çocuk ne düşünüyor a gidiyor.. acaba annesine kızıp nefret mi duyuyor yoksa o da annesi gibi o çocuğa saygı duymayarak yaşamayı mı öğreniyor..

  Ben bir anne değilim.. belki bir anne olmadığım ya da o durumu bire bir yaşamadığım için dışarıdan bakmak kolaydır yaşamak yorucu olabiliyordur.. belki dışarıdan gördüğümden çok daha iyi annedirler.. ama ben çocuklara kıyamıyorum.. küçük yaşta bile olsa onlara bir birey gibi davranılması gerektiğini düşünüyorum.. önce kendiniz saygı duymalı ve ona inanmalısınız ki başkaları saygı duysun..

  Tıpkı hikayedeki kahraman anne gibi önce siz inanmalısınız ki o da kendine inansın.. çünkü biliyorsunuz ki çocuklar alışkanlıklarını ve davranışlarını öğrenirler.. sonradan başınızı vurmanın hiçbir anlamı yoktur..

  Büyük laflar edip haddimi aştıysam affola..


  Sevgilerimle..

15 yorum:

  1. Öyle duygulandim ki okurken....

    Öyle anneler ne yazik ki cok enderdir. Düsünüyorum da, ben de okadarini yapmak aklima gelmezdi eminim. Birsekilde üzüntümü ve mektubun icerigini belli ederdim herhalde. Gipta ediyor ve cok büyük saygi duyuyorum öyle annelere.

    Ama bazilari maalesef cok abartiyor ve cok yanlis davraniyor ne yazik ki. Onlar da bilincli olmadiklarindan oluyordur, daha dogrusunu bilmedikleri icin... yoksa hic bir anne cocuguna zarar vermek, onu olumsuz etkileyecek sekilde davranmak istemez diye düsünüyorum. Buna inanmak istiyorum en azindan.... ama ben de su 20 küsür senelik meslegimde ( bir cocuk hastanesinin psikiyatri bölümünde calisiyorum) cok üzücü seylere tanik oldum maalesef.
    Egitimin, cocuklara davranislarimizin, onlari pozitif sekilde yaklasmamizin öyle cok etkisi ve önemi var ki... bastaki hikaye gercekten dogru mu ben de bilemedim ama cok güzel bir örnek...ders alinasi.

    YanıtlaSil
  2. Ben de buna inanmak istiyorum.. bir yandan "anne" kelimesini duymak bile duygulandırıyor fedakarlıkla eş değer çünkü gözümde, diğer yandan da böyle sinirleniyorum çünkü çocuklar yanlış büyümeyi hak etmiyorlar çünkü çok masumlar..

    YanıtlaSil
  3. Ne anneler var diyorum bazı annelerin yaptığı hataları görünce. Cahillik diyebiliyorum sadece...

    YanıtlaSil
  4. Ne anneler var evet :) yine de çok şey yapmamak lazım ama.. psikolojik problemleri olmayanlar dışında yine en fedakâr ve çıkarsız seven insan türü onlar..

    YanıtlaSil
  5. ah biz insanlar her şeyi yanlış yapıyoruz. bir de büyükler bence hep haksız. çocuklar hep haklı. büyükler çok kötü örnek.

    edison öyküsüne burnum sızladı gözlerim yaşardı off yaa. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerden yere vuralım demiyorum deep sakin :))

      Sil
  6. Edison'un yazısını bende paylaşmıştım blogumda. Eli öpülesi anne gerçektende. Ve çok haklısın ben de "yapmayın ne olur" diye bağırmak istiyorum çocuğunun yanında öyle davranan annelere. Anne olmaya gerek yok yanlış davranışı görmek için. Onlarda insan annelerinin malı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davranışlarında kasıt olmasa bile çocuğun hayatına zarar verebiliyorlar ve çocuk farkında olmasa bile bir ömür bunu yaşıyor belki aynısını o da kendi çocuğuna yaşatıyor o yüzden eğitim şart bence hatta eğitim de yeterli değil tek başına insan arasına karışıp bir şeyleri görmek gerek

      Sil
  7. dün bi velim yanıma geldi ağlamaklı. öğrencimin dersine giren branş öğretmenlerinden birisi ki dersin kendisi ahlak bilgisi diye geçiyor. sokakta görmüş öğrencimle annesini.Hazır anneni bulmuşken şikayet edeyim seni demiş. Çok yaramaz oğlunuz dersi işletmiyor bana. Lütfen ilgilenin diye. Bunu söylerken öğretmenimin yanında başka bir öğretmen daha varmış. Velimin yanında da başka bir veli... O kadar utandım ki diyor. ağlıyor bir taraftan eminim çocuğum yaramazlık yapmıştır ama oğlum arkadaşının annesinin yanında çok utandı diyor. Ben de eve girip ağladım dedi... O kadar üzüldüm ki... İsabet olmuş paylaşımın...

    YanıtlaSil
  8. Demek bunun annelikle ya da öğretmen olmakla alakası yok.. karakter.. pes ne diyim..

    YanıtlaSil
  9. Edisonla ilgili hikayeyi okumuştum bende. Herkes ögretmen olmayı hak etmiyor işte. Ben böyle düşünüyorum. Sabırsız şefkatsiz sevgisiz ögretmenlerin elinde ne ögrenciler heba oluyor kim bilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sonra bu gençlere ne oluyor diyoruz.. aileden, öğretmenden, çevreden kısacası bizden aldıkları parçaları birleştiriyorlar.. harmanlamasa da sorun olabilir elbet ama bütün suçu onlara atmadan önce bir düşünmek gerek..

      Sil
  10. öğretme konusunda sanırım az yetenek yeterli ama eğitim kısmı gerçekten önce eğitilmiş olmakla başlıyor sanırım...

    YanıtlaSil
  11. Bu hikayeyi her okudugumda gozlerim doluyor. Gercektir,degildir tartisilir ama kissadan hisse almak lazim bu "akilli" anneden. Yorumlarda verilen ornekler,densiz ogretmeni saymiyorum, genelde iyi yaptigini zanneden, guya duyarsiz olmayan anneler. Cocuklarimiza karsi gereken sabri gosteremiyoruz. Cozum zannettigimiz sey bazen problemi buyutuyor.
    Cahillik en buyuk dusman.

    YanıtlaSil
  12. Kesinlikle öyle.. böylesini kaç kişi o an düşünüp bu kadar güzel davranabilir bilmiyorum

    YanıtlaSil

Kim durup düşünmüş, Ne demiş..