2 Şubat 2016 Salı

Teşekkür ve Özür..

   Benim ufaklıkla ilgili beklediğimden çok fazla yorum geldi öncelikle yardımcı olmaya çalışan ya da sessizce okuyan herkese teşekkürler.. bu aralar oldukça yoğun her şey ve sıkışmış durumdayım o yüzden oldukça aksattım yazmayı hatta okumayı da.. Dershane, çocuklar bir de okulumda sınav haftası üst üste binince bunaldım resmen.. yüksek lisansın zor olacağını biliyordum ama hocaların sınav yapmayacağını ya da tek sınavımız olacağını duyunca sevinmiştim biraz.. böyle sunumlarla falan uğraşmak çok daha zormuş.. hele son geceye sıkışmıyor mu böğürüme öküz oturuyor sanki :)

   Ufaklığa gelelim.. zamanla çocuğu ve aileyi daha iyi tanıdım sanırım.. tavsiyeleri inanın denedim hatta bir gün merdivenleri nefes nefese çıkınca "yoruldum otobüs de çok kalabalıktı zaten" dedim şaşkın şaşkın bakınca güldüm ben gülünce o da güldü :) konuşmak iletişim kurmak çok zordu ama inanır mısınız bunu atlattım yani anlatıyor artık bir şeyler.. konuşmasında biraz problem var yani iki cümle söyleyecekken 18 tane "şey" diyebiliyoruz ama bekliyorum ve artık bir şeyler paylaşıyor.. dikkat dağınıklığı ve algılama güçlüğü olduğunu ben de düşünmüştüm.. hatta biraz araştırdım belirtiler vs epey uyuyor.. annesiyle iletişim kuramıyorum; aslında konuşuyorum, anlatıyorum karşımda beni oldukça dinleyen bir kadın oturuyor ama ertesi gün gittiğimde hiçbir şey değişmemiş oluyor yani duvara konuşmamdan farksız.. yengesiyle epey tartıştım bu konuyu psikolog vs götüremez miyim dedim babasının ilaç kullanmaya karşı olduğunu söyledi bilmem kimin bilmem nesi kullanmış da çocuğu uyuşturmuş bir şey olmamış bilmem ne.. burdan yana kapının kapalı olduğunu fark ettim.. annesine söyleyip rehber öğretmene çıkaralım dedim aa bu olur bak dedi annesine 3-4 kez falan söyledik ama boşuna.. tamam deyip geçiştirdi.. daha fazla üstelersem dayanamayıp kavga edeceğim.. öğretmeniyle ben konuşayım dedim onda da okulun kuralcılığı tuttu annesi birkaç gün önceden randevu neyin alması gerekiyormuş bir türlü olmadı yani.. bir de aileyi tanıdıkça şunu da gördüm çocuğun şuan hiçbir şey bilmemesi de yine anneden kaynaklanıyor.. yani bana kadar ödevler verildiğinde anne söyleyip çocuk yazıyormuş yani hiç bir şey bilmeden öğrenmeden sadece ödevi yapmış olmak için sadece yazıyormuş.. bunu da çevredekilerden öğrendim.. ilk işim buna el atmak oldu.. okuldaki ödevleri kesinlikle kendi yapacak dedim kendi yapamazsa ben öğretir öyle yaptırırım diye anlaştık.. tamam dedi yani öğretmenlere karşı çekindiğinden mi yoksa işine geldiğinden mi bilmiyorum.. böyle olunca ödevlerle geçiyor zaman biraz yavaş ilerliyoruz. ama yine de gelişme var..

   Bu kadar karamsarlık yeter  biraz iyi haberler vereyim.. :) çocuk tabi şuan için mükemmel bir seviyeye gelmedi ama matematiği yani toplama, çıkarma ve çarpım tablosunu en baştan öğrettim ona.. bir gün geldi "n..... abla bugün okulda öğretmen beni tahtaya kaldırdı soruyu yaptım" dedi öğretmen de bizimkine "aferin" demiş nasıl mutlu.. 2-3 gün böyle devam etmiş yani öğretmen kaldırmış bu yapmış falan öğretmeni öpmüş aferin diye.. (öğretmeni takdir ettim nasıl motive oldu çocuk) böyle olunca sürekli matematik çalışalım diyor matematik deyince yüzü gülüyor.. hadi türkçe çalışayım diyorum dudağını büküp "türkçeyi sevmiyorum" diyor :) naz yapmaya başladı velet "sor bakalım türkçe seni seviyor muymuş" diyorum gülüyor.. bir ara öğretmenin ödev vermediği bir zamanda fen dersinden üç üniteyi tek tek anlatmıştım ona hayattan örnekler göstererek kuvvet, hareket, madde falan.. fark ettim de iyice öğrenince yapabiliyor.. okulda genel sınav oldular ilk denemelerde her dersten 5-6 doğru 10 yanlış falan çıkıyordu. son denememizde matematikte 9 ve fende 11 doğrusu çıktı. son iki denemede de böyle gelince tesadüfen değil herhalde dedim. normalde bir öğrencinin "her dersten 5-6 yanlışı var" deseler "hemen düzeltmemiz gerek" derdim şuan bunu korusak ve bir iki soru arttırsak süper diye bakıyorum.. ama türkçeyle işimiz var okuduğumuzu anlamak zor.. yani okuyoruz ama bir soru sorsam cevaplayamıyoruz. anlamadan okuyor sanırım nasıl oluyorsa.. özet çıkartmak ne onu hiç bilmiyoruz!.. neyse bunu da zamanla aşarız umarım..

   Bana gelince bu ara kpss sınav sonuçlarımda artış olsa da çok küçük artışlar oluyor ve bu beni tatmin etmiyor.. matematik ve türkçede 60 ta bazen full en kötü de 53 falan çıkarıyorum ve bu kısımda zaten iyiyim.. daha fazla üzerine koyabileceğim bir şey yok.. kültür kısmına kasmam gerekiyor.. anayasayı epey çalıştım netlerim artsa da çok yeni öğrendiğim bir şey olduğu için bilmediğim bir sürü şey çıkıyor.. parlementer sistem, başkanlık falan ne olduğunu bilmeyen bir insanmışım.. öğrendikçe hoşuma gidiyor.. ama bu da puanımı çok arttırmıyor çünkü 9 soru.. tarihe çalışmam gerek ama ya kaçıyorum ya da vaktim olmuyor.. sevmeye başlasam da çok fazla bilgi var ve çalışsam da bilmediğim ya da hatırlayamadığım bir yerden soru çıkması sinirimi bozuyor :) sonra oturup ufaklık gibi "tarihi sevmiyorum" diyorum omuz silkip :) şu okul başlasa, derslerimi seçsem de neyin ne olacağı netleşse diyor bir yanım, diğer yanım da daha henüz dinlenemedin bile diyor.. zamanı şöyle dondursak ve ben 33653645 saat falan sadece yatsam olmaz mı?

   Bu arada yazıya baktım da altı kırmızı çizgilerle dolu.. kpss türkçesi çalışan ve hatta çocuklara türkçe öğreten biri olarak gerçekten utandım.. noktalama işaretlerinin hepsini biliyorum satır başında büyük harflerle başlanacağını da valla.. :) bu benim tamamen sabırsızlığımdan ve üşengeçliğimden..

   Son olarak sevdiğim bloggerlar sınava çalışıyorum bilmem neyim var uzun süre yazamayacağım falan dediklerinde uyuz olur ve üzülürdüm. bir saatini ayıramaz mı insan diyordum. şuan o dilimi ısırıyorum az ucundan.. gerçekten.. şuan her şey çok yoğun.. gidiyorum demiyorum ama umarım arayı çok fazla açmam.. özür diliyorum..

   Sevgiyle kalın..


18 yorum:

  1. Bizler senin için dua edeceğiz hep. Allak kolaylık ve zihin açıklığı versin. :)

    YanıtlaSil
  2. Ahh.. teşekkür ederim duaya ihtiyacım olacak sanırım :)

    YanıtlaSil
  3. Ahh o tarih yok mu o tarih yine öptürmedi dudaktan :)))) Nasıl severim bi bilsen :)) ( alanım o ya ondan hele o vatandaşlık. Küçükken babam genelde TRT2 mi TRT3 mü ne izlerdi gündüz hep TBMM TV olurdu. karşısına geçer çekirdek çitler gibi süs biberi yerdi. Çok sevmiyordum o kanalı hatırladığım kadarıyla ama demek ki farkına varmadan öğreniyor muşum kulak dolgunluğu oluyormuş. Üniversite de bir kez olsun çalışmadım vatandaşlığa hatta KPSS de dahi soru da kaçırmadım. Canım babam bilse ne kadar iyiliği dokunduğunu... Zira eleyici gruptur. Tarihe gelince Matematikten sonra gelir ama aşığıyım. Keşke İzmir de olsaydım. Öyle güzel,öyle heyecanlı anlatırım ki tam arkası yarın kıvamında ;) bu konuda kendime inanılmaz güveniyorum... Çok anlatasım geldi. Hafta da 36 saat anlatmıyormuş gibi :D Ve dua konusunda Kurall kurall arkadaşa katılıyorum. Dost dualarda buluşmak dileğiyle. Zira birbirimiz için günahsız ağızlardan dua edeceğiz nasıl kabul olmasın ;) sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Farkında olmadan öğrendiğinde ikinci kez duyduğunda hatırlıyor insan.. hiç trt 3 dinlememişim demek ki :) tarih tuhaf bir şey ya.. bir de sordukları tarih olsa gam yemicem vezir savaşı yönetirse adına ne deniyormuş, sınırdaki görevliye hangi toprak veriliyormuş bilmem ne tarih mi bu? Yeminle savaşlara 1 sayfa bunlara 8 sayfa yer veriyorlar :( neyse saçmalığına kendimi inandırıp karşı gelmiyorum, yapmıyorum.. teşekkür ederim yorumun için.. :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Yorumumda ne gibi bir sorun vardı neden silindi, öğrenmem mümkün mü?

      Sil
    3. Yorumu sildiğimin farkında değilim telden girdiğim için yanlışlıkla basmışımdır.. güzel bir yorum yapmıştınız niye art niyet aradınız ki?

      Sil
    4. Güzel bir yorum yapmıştım evet. Art niyet de aramadım. Silindiğini gördüm ve nedenini sordum. Bir tek benimki silinmiş merak ettim doğal olarak.

      Sil
    5. "Yorumum silinmiş, yanlışlık mı oldu, bir şey mi var?" demek bir deyiştir "yorumumla ne gibi bir sorunun vardı" demek bambaşka bir deyiş.. art niyetten kastım buydu tepkili, söyleyişin sertliği rahatsız edici.. kazara olduğu için sadece 1 yorum silinmiş zaten.. her neyse geçici rahatsızlık için özür dilerim. geri alma gibi bir özellik var mı bilmiyorum vardıysa da beceremedim.

      Sil
  6. Merak ettim ufaklığı ve yazdıklarınız ama okumak çok zor oluyor yazdıklarınızı. Yüzümü ekrana yapıştırıyorum:-) Çok küçük. Biraz büyütmeniz mümkün mü.:-)

    YanıtlaSil
  7. İnsan gibi yazmıyorum normalde de öyleyim ben :) hatta çok da inadım bu konuda.. uygun bir fırsat bulduğumda halledeceğim :)

    YanıtlaSil
  8. Oh bee..iyice merak etmistim seni. Hatta blogumda bir yazimda da bahsetmistim, sanirim "Sevdigim bloglar" basligi altindaydi:)

    Olumlu haberlere sevindim.
    Evet, insanin basina aynisi gelmeden anlayamiyor degil mi?:) Bazen gercekten zaman ayirmakta cok zorlaniyor insan bloglara.

    Insallah cok fazla uzatmazsin yine. Güzellikler diliyorum...

    YanıtlaSil
  9. Yokluğumun fark edildiğini düşünmemiştim :) bir de 2015 te yayınlanmış bir yazı o bunca zaman nasıl görmedim :/ teşekkür ederim her zamanki gibi iyi gözlemlemişsiniz..

    evet kesinlikle anlamıyor arayı açmamaya çalışacağım.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Öğrencinizde dislexi var mı diye araştırılmış mı,benim bir dislektikin annesinden diye bir yayınım var,gçz atın isterseniz,belki yardımı olur.

    YanıtlaSil
  11. Bir araştırma yapıldığını sanmıyorum hatta hastaneye götürüldüğünden bile emin değilim.. ilk fırsatta bu konudaki yazılarınızı inceleyeceğim.. :)

    YanıtlaSil
  12. Uzun zamandır yoktun sanırım. Yada ben ortadan girdim konuya :)Tüm ders öğretenler senin gibi olsa...

    YanıtlaSil
  13. Bence sen biraz ortadan girdin eski bir yayın çünkü bu :) teşekkür ederim keşke daha fazlası yapılabilse..

    YanıtlaSil

Kim durup düşünmüş, Ne demiş..