30 Mayıs 2016 Pazartesi

Şükür..

   Kpss sınavını atlatır atlatmaz buraya koşarım diye düşünüyordum evdeki hesap çarşıya uymuyormuş tabii.. Çocukların sınav haftası bastırdı hem de kpss sınavından çıkar çıkmaz, şimdi de benim proje, ödevler ve sınav sıkıştı iyice.. Rahatlayacağım diyorum ama bir türlü olmayacak sanırım..

   Sınava gelelim şu meşhur "kpss" olayına.. neredeyse bir yıllık tarih çalışmamdan sonra 21 net çıkarttım 27 soruda.. aman ha küçümsemeyin bir önceki sınavda sadece bir soru yapmıştım ve sanırım o da yanlıştı :D vatandaşlık 1 boş 1 yanlış, günceller dahil.. coğrafya da 1 boş 1 yanlış sanırım.. anlaşılacağı üzere genel kültür kısmı beklediğimden çok daha iyi.. ama kültür kolaydı diye bir söylenti dolaşıyor ortalıkta umarım katsayıları fazla düşürmez.. türkçeye gelince herkesin çok zordu çok zordu diye kendini yırttığı türkçe soruları o kadar da zor değildi.. tamam tuhaf birkaç soru vardı ama o kadar yani.. paragraf değil kitap yazmışlar diyenler vardı külliyen abartı.. ha yanlışsız yaparım diye bakanlar varsa onlara bir şey diyemeyeceğim ben zaten üç beş yanlış her defasında yapıyordum bu da öyle oldu.. bir matematik üzdü beni biraz, o da şundan ötürü sayısalcı olarak soruyu çözememeyi kendime takıntı haline getiriyordum ve çok zaman kaybediyordum matematikte önceki kpss ve ales sınavlarında.. matematik full olsa da diğer derslere bakamadığımdan kaybediyordum hep.. bu kez bu egomu yeneceğim diyerek girdim sınava.. soruların bazıları zor değil ama oyalayıcıydı baktım bir dakikadan fazla zaman alacak geçtim.. sonuç olarak 5 boşum kaldı matematikte.. diğer tüm boş bıraktığım sorulara dönüp kontrol ettim. sözel mantık sorusu biraz uğraştırıcıydı bir matematik sorusuna 2 dk harcamaktansa aynı 2 dk da 4 sözel mantık sorusu çözdüm katsayısı yüksek olur mantığıyla.. hala doğru yaptığımı düşünüyorum ama yine de dokundu işte..
sonuç olarak 93 netim falan var o da 90 civarı bir puan yapar diye düşünüyor ve öyle umuyorum bir de puanların çok yüksek olmamasını..

   Bu sınavın bana bir yararı da tarihi sevdirmesi oldu sanırım. tarih kitabı okuyamayan biriydim tek bir tarih kitabı bile bitirebilmiş değildim bir çoğuna başlamama rağmen.. dün ilk tarih kitabımı bitirdim :) öyle kitap tavsiyesi yapan biri değilim ama gerçekten severek okudum.. Kitabın dili de öyle yumuşak ve akıcıydı ki adeta hikaye anlatır gibi.. Yavuz Sultan Selim e de olan ilgimden okudum sanırım.. "Şah ve Sultan - İskenden Pala" belki çoktan okumuşsunuzdur, çok mu geç kaldım ben daha yeni okudum valla :)

   Bir kaç gündür kendimi yaşlanmış hissediyorum neden bilmiyorum.. benim çocuklara "ablacım" falan diye hitap ediyordum ilk zamanlar geçen baktım "oğlum, kızım" falan diyorum.. bebek gördüğümde en uzak köşede dururdum olur da kucağıma verirler diye şimdi bakıyorum bana doğru emekleyerek geliyor bir velet kucağıma alıyor yüzümü şekilden şekle sokuyorum yüzündeki gülümsemeyi biraz daha göreyim diye.. valla anaçlık neyin geldi üstüme.. 

   Sınavlarıma çalışıyorum derken geçenlerde bahsetmiştim bu ara programlamaya sardım diye.. bu sınava çalışırken notlarımı buraya kaydediyorum, buraya derken bir sayfa daha açtım aynı hesabımdan.. orası biraz daha programlama ve kendi alanımdaki mühendislik uygulamalarıyla ilgili olacak.. burada paylaşmak istemedim hem okuyanları alakası olmayan konularla sıkmayayım hem de blog karmakarışık bir duruma girmesin diye.. paylaşma amacım ise hem bilgisayarın içine edip verilerimi kaybetmekte üstüme yok hem bir yandan sınava çalışmış oluyorum hem de yeni başlayanlar için kaynak olabilir diye düşünüyorum türkçe kaynak biraz sıkıntılı oluyor çünkü.. bir sürü "hem" olduğunun farkındayım.. 

   Kendi kendime yemek yediğim, pc kucağımda koca evde tek başıma oturduğum bir gecenin ardından bu müzik de yalnızlığıma gelsin.. 

   Sevgiler...


6 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Geçti geçti.. teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Aynı ben :) (şaka yapıyordu)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı? Şaka? Anlamadım ama hiç bozuntuya vermiyorum :)

      Sil
    2. Çalışkansın maşallah ben uğraşamam sınavla o sebeple küççük bir latife yapayım dedim lakin olmadı:) / Tembelim de aynı zamanda.. Sen çalışkan ben tembel yani:)

      Sil
    3. Eski hallerimi bilsen emin ol şuanki duruma şaşırırdın :) insan değişiyor zamanla :)

      Sil

Kim durup düşünmüş, Ne demiş..