19 Ekim 2016 Çarşamba

Ufaklık..



Benim için her zamanki günlerden biriydi.. merdivenleri usul usul çıktım beni görünce gözleri parladı ufaklığın.. gülümseyip içeri girdim.. bugün ne çalışalım ne ödevin var dedim gözlerini tavana dikip düşünmeye başladı.. yine not etmemişti hatırlamıyordu da.. kızamadım muzip bir şekilde güldüm.. annesi geldi o ara hadi in alt kata kuzenine sor dedi.. kuzeniyle aynı sınıfa gidiyorlardı.. kaç dakika bekledik bilmiyorum geldiğinde gözleri dolmuş ağlamak üzereydi.. ne oldu diye sordu annesi.. cevap yok.. üsteledi.. ısrar ettikçe konuşmayacağını öğrenmiştim artık.. ben hallederim dedim annesine işaretle.. yalnız kaldık.. birkaç saniye ne yapmalıyım diye düşündüm hadi aç bakalım Türkçe defterini dedim "ama, çünkü, ve" gibi bağlaçları öğreniyorlardı.. birkaç cümle yazdım doğru yerde kullanabiliyor mu diye anlamlarını bildiğini farkettim ve kafamda bir ışık yandı.. maksadım biraz muziplik yapıp yüzünü güldürmekti ama yazdığı cevap kanımı dondurdu.


"Surat asıyor çünkü sevgi istiyor"


Böyle bir cümle yazmasını beklediğim en son şeydi.. çevresi tarafından dikkate alınmayan oraya buraya gönderilen bir çocuktu.. karşısındaki sinirliyse istediği gibi davranabiliyordu ona.. anladım o da farkındaydı bunun.. çocuk yaşta bile olsa insan sevgiyi görebilmeyi istiyordu.. elim omzuna gitti istemsiz olarak sıvazladım.. gülümsedi ve devam ettik.. annesine göstermeyi düşündüm yazdığını ama duvara konuşmaktan farksız olduğunu öğrenmiştim artık..


Artık çok daha iyi iletişim kurabiliyorduk onunla.. Türkçe dersleri biraz daha keyifli geçmeye başladı.. bir gün hikaye yazdık hatta abuk sabuk neler uydurmadık.. :) abuk olduğunu hiç dile getirmedim belki de hayatında ilk defa özgür oldu çünkü, aklına ne geliyorsa yazdı.


Son zamanlarda güzel haberler almaya başladık.. okuldaki ilk matematik sınavımız 84 fen sınavımız 78 geldi.. o kadar çok çalıştık ki herhangi bir öğrenci hata bile yapmazdı ama geçen yılki sınavlarda hiç bir şey yapmadığını 20-30 aldığını düşününce bu gelişme acayip sevindirdi bizi.. Annesi sınav sonuçlarını söylerken hep donuktu gözleri.. bu kez yanıma sevinçle yüzünde gülümsemeyle geldi gözlerinde umudu gördüğüme eminim.. umarım devamı böyle gelir buna da şükür ama derslerinin düzelmesi yetmiyor bana.. bu çocukta beni etkileyen bir şey var ve ben hayatında olumlu bir şeyler yapmak istiyorum..

8 yorum:

  1. Yaşı kaç olursa olsun herkes sevgi bekliyor, onun için bişiler yapmaya çalşmana da alkış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuğu seviyorum ve üzülüyorum da böyle dikkate alınmadığını görünce.. Çocuğu doğuruyorlar kendi kendine büyüyor kızıyorum.. Sevgi önemli bir şey.. çocuk bana bir farklı davranıyor böyle olunca sevgiyi sadece bende mi hissediyor diye düşünüp daha çok kızıyorum..

      Sil
  2. Güzel bir gelişme olmuş :) Sevindirici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah daha iyilerini görürüm :) seviniyor insan gerçekten de..

      Sil
  3. Yazdığı cümle gerçekten çok güzel, anlamlı ve yazının akışında bir anda beklenmedik bir yerde çıkıyor, harikaydı! :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim ben de öyle düşündüğüm ve etkilendiğim için paylaşmak istedim :)

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Sevgi herkesin ilacı işte en güzel örnek..

    YanıtlaSil
  6. KEsinlikle nursalkımı :)

    YanıtlaSil

Kim durup düşünmüş, Ne demiş..